FAQ

Meest gestelde vragen over het bestellen, verzenden en betalen van schilderijen bij Ronald Hunter.

Bestellingen en retourneringen

We willen dat u tevreden bent met het kunstwerk, een retour aanvragen is mogelijk binnen 14 dagen. U krijgt het volledige aankoopbedrag terug; enkel voor de retourzending houden we een klein bedrag in (afhankelijk van formaat schilderij). U ontvangt van ons een retourlabel; voor grote schilderijen plannen we een ophaling door TNT bij u thuis. Voor kunstwerken op papier verzoeken we u vriendelijk om het naar een PostNL punt te brengen. Het is belangrijk dat u het kunstwerk op dezelfde manier verpakt zoals u het ontvangen heeft (in originele verpakking); dit om beschadigingen onderweg zoveel mogelijk te voorkomen. Zorg er dus voor dat u alle verpakkingsmaterialen bewaart totdat u zeker weet dat u het schilderij wilt behouden.

Als u het schilderij wilt retourneren, neem contact op om de juiste acties te bespreken.

Bekijk de artikelen in onze winkel en klik op ‘Toevoegen aan winkelwagen’ om een artikel te bestellen. Als je het schilderij wilt laten inlijsten, kun je een lijst kiezen door op ‘Kies een lijst’ te klikken op de product pagina.

Indien je de order wilt veranderen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op. Zolang het schilderij nog niet verzonden is, kunnen we de order kosteloos annuleren.

Je ontvangt van ons een track & trace-code zodra de bestelling klaar is voor verzending. Hiermee kun je jouw bestelling volgen. Ronald Hunter verzendt de bestellingen meerdere malen per week.

Neem voor elke vraag contact met ons op per e-mail of telefoon. Kijk op onze contactpagina voor informatie over hoe je contact met ons kunt opnemen. Je kunt ook onze studio in Rotterdam bezoeken als je in de buurt bent; gelieve van te voren een bericht te sturen wanneer je van plan bent ons te bezoeken.

Een account aanmaken is niet nodig, je kunt een gastaccount gebruiken. Gelieve alle persoonlijke informatie in te vullen als je de bestelling betaalt, zodat we weten waar het pakket naartoe gezonden moet worden.

Verzenden

De bestellingen worden door de vervoerder opgehaald bij onze studio in Rotterdam. De levertijd van een schilderij dat op voorraad is, is ongeveer 3 werkdagen.

Bij een schilderij dat op bestelling wordt gemaakt door Ronald, is de levertijd afhankelijk van de planning. We informeren jou hierover per e-mail. Na ophalen door de vervoerder duurt het maximaal 3 tot 4 werkdagen om de bestelling te bezorgen, afhankelijk van de bestemming:

  • Verzenden naar een land in Europa is 2 dagen
  • Verzenden naar een land buiten Europa is 3 tot 4 dagen

Als je zeker wilt zijn van een leveringsdatum, neem dan contact op. We kunnen dan eventueel tegen een toeslag een prioriteitszending boeken.

Je ontvangt in ieder geval te allen tijde een trackingcode per e-mail, zodat je de verzending van jouw aankoop kunt volgen.

We verzenden wereldwijd. Ronald’s kunst is inmiddels naar 56 landen verzonden.

We verpakken het schilderij veilig in lagen bubbeltjesplastic inclusief houten plaat in een stevige kartonnen doos.

Als je in het onwaarschijnlijke geval merkt dat het pakket bij aflevering is beschadigd, kun je de zending weigeren of kun je er voor zorgen dat de vervoerder het pakket als ‘beschadigd ontvangen’ aanmerkt, onder voorbehoud van verdere inspectie. Dien de claim alsjeblieft direct in.

Je moet alle dozen en het verpakkingsmateriaal bewaren. Maak foto’s van het beschadigde pakket en stuur ze naar Ronald Hunter, voorzien van informatie van de door jou ondernomen actie.

Ronald Hunter gebruikt alleen gecertificeerde vervoerders (PostNL, DHL, DPD, UPS, Fedex, GLS). De keuze van de vervoerder hangt af van het gewicht en de grootte van je bestelling.

De verzendkosten die van toepassing zijn op jouw land worden automatisch berekend bij het afrekenen. Let op: eventuele internationale douanekosten komen voor rekening van de koper.

Betalingsinformatie

We gebruiken een gecertificeerde betalingsservice (Mollie – www.mollie.com) voor veilige betalingen. We slaan geen betalingsgegevens op, ze worden alleen bewaard als het verwerkingsbedrijf dit vereist om de goedkeuring van de transactie door de klant aan te tonen.

We bieden veilige betaling via PayPal, iDeal, Bancontact, SOFORT. We accepteren ook creditcards (Visa, Mastercard, American Express) en rechtstreekse bankoverschrijvingen. Houd er rekening mee dat bij rechtstreekse bank overboeking, wij de verzending voorbereiden zodra de betaling is ontvangen.